WINGNUT WINGS - Sopwith F.1 Camel BR.1
Kolejny Wingnut wylądował w moim składziku, to jest coraz bardziej zaraźliwe.
Koledzy mieli rację, jak kupisz jednego to później idzie coraz szybciej.
No cóż widocznie takie jest życie modelarza.
Wypraski jak zwykle na najwyższym poziomie, piękne pudełko i malowanie, to szczególne - nasze Polskie
Pudełko
Wypraski
Blaszka
Kalkomania
Zdjęcia "naszego" Camela
Krótka historia
Pierwszy i jedyny egzemplarz samolotu "Camel" o numerze F5234 trafił do Polski we wrześniu 1920 r. Przywiózł go ochotnik Armii amerykańskiej por. pil. Kenneth M. Murray, skierowany do 7 Eskadry Myśliwskiej. Egzemplarz nr F5234 wyprodukowany został przez wytwórnie March, Jones & Cribb. Samolot nie wziął udziału w walkach, gdyż przybył do Lwowa zbyt późno, 14 listopada 1920 r. Został jednak zmontowany i w okolicach 20 listopada odbył się jego pierwszy lot próbny. Historia w służbie polskiej zakończyła się z dniem 1 sierpnia 1921 r. Podczas lotu zapoznawczego, majorowi pil. Ludomiłowi Rayskiemu wkrótce po starcie na wysokości 100 m zgasł silnik. Pilot przeżył, jednakże po awaryjnym lądowaniu płatowiec został doszczętnie rozbity i nie został już odremontowany.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz